Malam Kemardekaan: Edaran Risalah Pemuda

30hb Ogos, Kota Kinabalu: Remaja dan kebebasan telah menjadi satu kebiasaan hari ini. Suasana tersebut dapat dilihat jelas pada malam sambutan kemardekaan. Sehubungan dengan itu, pada 30hb malam baru-baru ini iaitu malam sambutan ambang kemardekaan, Dewan Pemuda PAS kawasan Sepanggar bersama-sama Nisa' Sepanggar telah mendekati golongan ini. Selain dari edaran risalah yang disampaikan, DPP Sepanggar juga mendekati remaja untuk bertanyakan khabar. Rombongan ini telah dibahagikan kepada dua kumpulan, iaitu kumpulan pertama di Tanjung Lipat manakala kumpulan kedua ke Jeselton Park.

Nisa' mendekati remaja di Jeselton Park

Mendekati remaja dan bertanyakan khabar


Remaja bermotor yang mencari kebebasan


Antara robongan pemuda dan Nisa kawasan Sepanggar

Rata-rata remaja yang hadir ingin mencari keseronokan dan kebanyakan dari mereka datang secara rombongan dari kampung-kampung berdekatan. Pada pemerhatian ahli rombongan, kejahilan menyambut kemardekaan ini adalah kerana pihak berwajib tidak menyediakan pendidikan yang sempurna. Turut sama di dalam program tersebut ialah Ketua Pemuda PAS negeri Sabah, Sdr. Lahirul Latigu, Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS negeri Sabah, Sdr. Salman Mohd Amin dan juga Ketua DPP kawasan Sepanggar, Sdr. Amir Saifuddin Samsuddin.

Komen Via Facebook :
PERINGATAN: passepanggar.blogspot.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila tinggalkan pesan anda di sini

Post a Comment

 

powered by : www.blogger.com | designed by :ikhwan nain