DPP Sepangar merakamkan penghargaan kepada Kepimpinan baru PAS

Seusai Muktamar PAS kali ke-53 baru-baru ini, PAS telah berjaya melakar sejarah baru apabila berjaya menguruskan pemilihan kepimpinan baru dengan suasana yang indah dan mesra. Semestinya suasana ini tidak mungkin dapat di nikmati oleh UMNO terutamanya pada waktu semakin genting ini (hampir tarikh pilihanraya umum). Sebagaimana firman Allah s.w.t:

"Walaupun kamu membelanjakan (kekayaan) yang berada di bumi, niscaya kamu tidak dapat mempersatukan hati mereka, akan tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka". [al Anfal : 63].


Muktamar terkahir sebelum PRU ke-13 ini memperlihatkan kepimpinan yang dipilih oleh perwakilan merupakan jentera padu bagi membuka laluan ke Putrajaya kelak, sebagaimana ucapan presiden PAS bahawa ahli jawatankuasa kali ini merupakan 'Kabinet Pilihanraya'. Sehubungan dengan itu DPP Sepangar berharap agar kekuatan ini dapat digembeling untuk memastikan UMNO/BN tewas pada PRU nanti.

Perwakilan DHPP Sabah bergambar dengan baju tradisi masyarakat tempatan

Kesempatan ini juga, DPP Sepangar ingin mengucapkan tahniah kepada PAS kawasan Keningau yang berjaya membawa perwakilan ke Muktamar, malah diserikan lagi dengan kehadiran wakil DHPP Sabah yang berbangsa Dusun (non-Muslim). Kehadiran wakil DHPP ini merupakan lakaran sejarah yang berjaya dicipta oleh PAS Sabah khususnya PAS kawasan Keningau.

"Membangun Negara Berkebajikan"

Komen Via Facebook :
PERINGATAN: passepanggar.blogspot.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila tinggalkan pesan anda di sini

Post a Comment

 

powered by : www.blogger.com | designed by :ikhwan nain