Ibadah korban bersama penduduk Kg Karambunai

20 Nov, Karambunai: Dewan pemuda PAS Sepanggar melalui Unit Amal kawasan bersama-sama penduduk Kg. Karambunai telah berjaya melaksanakan ibadah korban pada tahun ini. Bagi tujuan itu seekor lembu telah disembelih dan dagingnya telah diagihkan kepada keluarga yang memerlukan. Selain dari itu, majlis korban ini juga telah mengeratkan lagi silatulrahim dikalangan penduduk setempat dengan Jabatan Amal kawasan Sepangar.




Menurut penduduk yang ditemui, majlis sedemikian telah agak lama tidak diadakan dikampung mereka serta sangat mengalu-alukan kehadiran unit amal yang sudi bersama-sama penduduk melaksanakan ibadah korban.

Semoga ibadah yang dilaksanakan ini mendapat keberkatan dari Allah s.w.t dan meningkatkan lagi ketakwaan kita kepada Nya.

Gambar sekitar majlis korban
Penyembelihan korban

Bersama pemuda Ble'rong melapah daging korban

Daging korban ditimbang sebelum diasingkan

Beramah mesra bersama penduduk setempat

Mengedar daging dari rumah ke rumah

Komen Via Facebook :
PERINGATAN: passepanggar.blogspot.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

2 telah berpesan-pesan

Ibnu Rashid said...

Takbiiiiiiir...... Allahuakbar!!!

rokaa said...


شركة تنظيف خزانات المدينة المنورة
لاننا افضل شركات تنظيف و تعقيم خزانات المياه بالمدينة المنورة نقدم خصومات كبيرة لعملاءنا فى جميع خدمات شركة تنظيف خزانات المدينة المنورة

Post a Comment

 

powered by : www.blogger.com | designed by :ikhwan nain